+AdsClickAndWin+

+PencintaSeni+

+NotaKecil+

bangkit,
tulang belakang bukan untuk sempit,

tulang jari-jemari,
menghaluskan apa yang seni.

Thursday, November 6, 2008

Aku seorang puisi

Andai nanti,
kau mati,
mati tanpa aku rela,
mati tika ku tawa,
dan mati tika aku sepi,
dan nanti aku mati,
matiku dalam keindahan,
matiku dalam keburukanku,
matiku dalam hatimu,
matiku dalam cintamu,
adakah kau akan fahami,
apa erti persahabatan,
apa itu teman,
apa itu rakan,
dan apa itu kehidupan,
aku tidak mendoakan kau mati,
aku tidak mahu mati,
aku tidak mahu dirindui,
dan aku hanya mahu kau mengerti,
jangan kau mati,
kalau kau lupa,
siapa tuhanmu,
siapa rasulmu,
siapa imammu,
mana kiblatmu,
teman,
jangan kau mati,
kalau kau ingin hidup,
teman,
jangan kau hidup,
kalau kau harus mati,
aku bukan jahat,
aku juga bukan malaikat,
aku sepertimu,
dan aku,
hanya sebuah puisi,
yang indah untuk kau fahami.

7 comments:

  1. saya ni x paham sgt klu puisi2 ni..
    tp boleh lar...

    puisi ni pasal teman ek,,,
    hmm,,,bes,,,

    chayok2 lg yek,,,

    ReplyDelete
  2. puisi nie lebih dari segalanya,
    lagi senang puisi nie pasal kehidupan

    ReplyDelete
  3. ooooooooo.....i see....

    ok..ok...

    nati aku cuber pahamkan lg..
    aku g tye a samad said jap..

    ReplyDelete
  4. hehe,
    xpe,
    tak kesah,
    seni nie milik semua orang,
    tul?

    ReplyDelete
  5. emm..xsangka lak mber ak nih bejiwa seni orgnya..hehe..
    nyway keep it a gud work k..
    all da best..
    ak sntiasa ikut setiap hasil karya hg..best2..

    ReplyDelete

Okey, aku rasa kalau korang bagi komen dekat entry aku korang lagi cool